Pokayoke söker konsultchef för spännande uppdrag

Pokayoke AB

Ort:Jönköping 

Omfattning: Tillsvidareanställning 

Sista ansökningsdag 2024-05-25 

Om tjänsten

Är du en Konsultchef inom bemanningsbranschen som söker nästa utmaning? Då vill vi ha kontakt med dig för rollen som Operations Manager på Pokayoke.
Som Operations Manager på Pokayoke jobbar vi något annorlunda än andra bemanningsföretag. Vi är en extremt närvarande partner som finns där för kunden när behovet uppstår, vi rådgör och ser lösningar tillsammans. Våra konsulter ÄR Pokayoke, vi arbetar tillsammans för att nå målen. Därför ser vi att nästa tillsättning vi gör för rollen som Operations Manager är en relationsbyggare som tar sina kontakter på allvar och vårdar sina relationer väl.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Operations Manager ingår personalansvar, rekrytering, kundkontakt samt nykundsbearbetning. Vi är ett växande bolag och vill fortsätta med det. Så därför ser vi gärna att du inte räds för att träffa nya människor och har på dig säljhatten i alla lägen de krävs. Du kommer ha en bred roll, varje dag är inte den andre lik och du bör trivas med att ha många bollar i luften.
  • Skapande av långsiktiga relationer, med både nya kunder samt nya konsulter.
  • Nykundssäljare, vilket innebär att boka kundmöten samt uppsökande av nya kunder.
  • Personalansvar för konsulter.
  • Ansvara för kundkontakten samt att konsulterna har det bra på arbetsplatsen.
  • Löpande kundkontakt genom mejl, telefon och möten för att utveckla samt förbättra samarbetet.


Meriterande:
Tidigare arbetslivserfarenheter inom sälj samt rekrytering
God social kompetens och kommunikationsförmåga.
Ledarskaps egenskaper.

Vad vi söker

Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom konsult/bemannings- eller rekryteringsbranschen.
  • Du har tidigare erfarenhet av personalansvar.
  • Du har ett stort intresse och nyfikenhet för logistik
  • Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter många människor med olika bakgrund.
  • Vi ser gärna att du har ett stort kontaktnät på den lokala marknaden, både gällande kandidater och kunder.
  • Det är meriterande om du tidigare arbetat som konsultchef och med kompetenser inom just logistik och bemanning.


Vi ser även gärna att du:
· Har systemvana av rekryterings- och HR-system, gärna Intelliplan
· Har erfarenhet av lager- och logistikbranschen

Om Pokayoke

Vi är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av. I en bransch där den logistikansvariges roll blir allt mer komplex och ensam, är vi en stöttande partner. Med vårt tekniska kunnande och erfarenhet, inte minst inom Automatisering, lovar vi att hjälpa ditt företag att upptäcka fel och misstag i logistikkedjan – innan de sker. Pokayoke, som betyder just ”felsäkra”, innebär att våra specialister hjälper företag att upptäcka misstag och fel i hela logistikhanteringen innan de sker. Som en strategisk partner, och inte endast leverantör, blir vi en stöttepelare för hela bolaget – oavsett om det gäller att utveckla en långsiktig strategi för Styrelsen eller att hjälpa Teamleadern med att tillsätta och leda sin personal.
 

Rekryteringsansvarig
Therese Hammarberg
th@pokayoke.se